DODATNA NASTAVA HRVATSKOGA JEZIKA
U našoj gimnaziji održava se dodatna nastava hrvatskoga jezika. Ciljevi te nastave jesu
razvijanje svijesti učenika o važnosti očuvanja materinskog jezika kao temelja hrvatske kulture i nacionalnog identiteta, razvijanje svijesti o kulturi govorenja i važnosti pravilnog izražavanja, uočavanje važnosti jezika kao sredstva komunikacije kojim uspostavljamo odnose s ljudima oko sebe, sa samima sobom, sa svojom prošlošću, sadašnjim trenutkom i budućnošću, uočavanje vrijednosti jezika kao vrijednost baštine i nasljeđa, uočavanje vrijednosti jezika kao sredstva umjetničkog izražavanja – književnosti, uočavanje važnosti jezika u novim medijima te odnos novih medija prema jeziku, uočavanje razvoja jezika kao živog organizma koji raste, mijenja se i živi s nama i u nama.
Živimo u svijetu kojemu stalno nedostaje vremena. Kako bismo vrijeme uštedjeli, tražimo sve kraće, a što efikasnije načine komunikacije. Tako se naša svakodnevna komunikacija sve više svodi na interpunkcijske znakove, smajliće/mrgudiće i kratice te početna slova riječi koja jureći i u trku dešifriramo.
U takvoj trci zaboravljamo na sva pravopisna i jezična pravila i dosadne norme za koje nitko nema vremena, a pri tome zaboravljamo da su te norme oblikovale našu prošlost, definirale naš identitet, izgradile našu baštinu i da su nekima našima prije nas vrijedile toliko da su njima posvećivali cijeli svoj profesionalni život i rad.
Dodatna nastava hrvatskoga jezika u našoj školi okuplja sve one koji upravo to ne žele zaboraviti, sve one koji se vole baviti jezikom i sve one koji žele što bolje i uspješnije savladati komplicirana gramatička i pravopisna pravila materinskog nam jezika. Na grupi se dodatno razrađuje i dopunjava gradivo s redovite nastave hrvatskoga jezika te se na mnogobrojnim zadacima gradivo vježba i ponavlja. Rješavaju se testovi složeniji i zahtjevniji od onih na redovitim satima čime se postiže bolja uvježbanost i spretnost u rješavanju jezičnih problema. Osim toga skupina naših mladih jezičara bavi se i lektorskim radom za potrebe škole i provodi vlastite male jezične projekte.
Dodatnu nastavu hrvatskog jezika mogu pohađati svi učenici naše škole iz svih razreda. Postoji zajednički dio programa koji se odnosi na opću pismenost i jezičnu kulturu te kulturu govorenja i pisanja na hrvatskom standardnom jeziku, a zatim se izvodi program razrađen za svaki pojedini razred pri čemu su učenici raspoređeni u manje skupine. Posebno se i intenzivnije pripremaju oni učenici koji žele sudjelovati na natjecanju iz hrvatskog jezika. Sudjelovanje na natjecanju slobodan je izbor.
Nastava se održava u kabinetu hrvatskog jezika i pripadajućoj učionici.
Radi se na tiskanim materijalima, zasićenim tekstovima, dodatnim udžbenicima i vježbenicama, sa stručnom literaturom, priručnicima, pravopisima i gramatikama. Važno je da učenici nauče gdje i kako pronaći odgovore na jezikoslovna pitanja i da nauče služiti se stručnom literaturom te da nauče uočavati i ispravljati jezične pogreške.
U radu se nerijetko koriste i suvremeni mediji. Analizira se jezik raznih oglašivača, tiskovina, jezične postavke mobilnih uređaja, internetskih pretraživača i stranica i sl.
Osim rada u školi organizira se i suradnja s institucijama koje se jezikom bave ili o njemu brinu: Institut za jezik, Lektorska služba HRT-a, lektorske službe izdavačkih kuća i sl.
S obzirom da se dodatna nastava ne ocjenjuje brojčano, nema zaključne ocjene, vrednovanje je najčešće zapravo samovrednovanje učenika potaknuto od strane voditelja. Npr. učenik rješava isti inicijalni ispit znanja na početku i na kraju školske godine kako bi uočio vlastiti napredak. Osim samovrednovanja, vrednovanje provodi i voditelj dodatne nastave, a bilježi ga opisno.
Veselimo se svim novim članovima našega malog jezičnog foruma.
Marta Lukić, prof.
DODATNA NASTAVA IZ KEMIJE
Dodatna nastave iz kemije u Gimnaziji Tituša Brezovačkog se održava od školske godine 2009. / 2010. Organizira se u okviru 70 sati godišnje i to za učenike drugih, trećih i četvrtih razreda. S učenicima drugih i trećih razreda rade se zahtjevniji zadaci koji se odnose na redovno nastavno gradivo. Učenici četvrtih razreda dodatnu nastavu iz kemije koriste kako bi se što uspješnije pripremili za polaganje ispita državne mature. Prema povratnim informacijama od učenika ovaj oblik nastave je dosta koristan.
Budući da kemija nije jedan od omiljenih predmeta, ponekad je dodatna nastava i dopunska. Na taj način se može barem malo približiti učenicima kako bi shvatili da to ipak nije tako strašno.
Sandra Pifar Kain, prof.
Ukupno: 155971
Ovaj mjesec: 5058
Ovaj tjedan: 822
Danas: 23
« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Antigona_Skup_pitanja_za_lektiru.doc
euripid, elektra, pitanja.doc
gost.pitanja.doc
Ilijada_Odiseja_pitanja.doc